Perustietoa

Polttoainesäiliön täyttömäärä

Dieselmoottori: Etuveto: n. 66 l, josta varamäärän osuus n. 8 l.

AdBlue säiliön täyttömäärä

Säiliön tilavuus on n. 13 litraa.

Tekniset tiedot: 2.0 l, 4-syl. TDI®, 110 kW, BM, DSG7

    • Teho: 110 kW / 3500–4000 r/min, DPF:llä
    • Suurin vääntömomentti: 340 Nm / 1750–3000 r/min
    • Omamassa (Variant): 1579 – 1586 kg
    • Jarrullisen perävaunun massa: 2100 kg
    • Jarruttoman perävaunun massa: 750 kg

Mitat: Variant

Mitat millimetreinä (mm).

AdBlue

AdBlue-urealiuosta käytetään vähentämään typen oksidipäästöjä. AdBlue sininen täyttökorkki sijaitsee Diesel täyttökorkin vieressä. Ajotietokone ilmoittaa kun AdBlue on vähissä ja tällöin autoon on lisättävä urealiuosta, jotta matkanteko ei pääse keskeytymään.

Moottoriöljy

VAG LongLife III FE 0W-30 VW 504 00/507 00 moottoriöljy.

Dieselmoottorit, varustettu hiukkassuodattimella.

    • Joustava huolto: VW 507 00
    • Kiinteä huolto: VW 507 00

Volkswagen suosittelee Castrol-moottoriöljyjä.

Jäähdytysneste

VAG G13 -jäähdytysneste. Moottorin jäähdytysjärjestelmä on tehtaalla täytetty seoksella, jossa on erikoisvettä ja vähintään 40 prosenttia jäähdytinnestettä G 13 (TL-VW 774 J).

Moottorin jäähdytysnesteen lisäykseen täytyy käyttää seosta, jossa on tislattua vettä ja vähintään 40 % jäähdytinnestettä G 13 tai G 12 plus-plus (TL-VW 774 G) (molempien väri lila), jotta saadaan optimaalinen korroosiosuojaus.

Jarruneste

Volkswagenin kehittämä erikoisjarruneste on optimoitu tämän auton jarrujärjestelmään. Jarrujen optimaalisen toiminnan vuoksi Volkswagen suosittelee käyttämään vain VW-standardin 501 14 mukaista jarrunestettä.

Ellei tällaista jarrunestettä ole käytettävissä ja joudutaan käyttämään muuta laadukasta jarrunestettä, tämän tulee täyttää DIN ISO 4925 CLASS 6:n DOT 4 vaatimukset.

Rengaspaineet

Auton suositellut rengaspaineet näkee tarrasta, joka on liimattu kuskin oven sisäpuolle auton koriin. Normaali suositus on ~ 2,6 bar.

Tehdasasenteinen webasto

Thermo Top Evo 12 V / 5,0 kW Diesel Webasto.

12V Akun lataus

Jos akku sijaitsee tavaratilassa niin lataus tapahtuu ainoastaan konehuoneessa olevista nastoista. Plus nasta on suojattu muovikotelolla.

DSG-vaihteisto

Direct-Shift Gearbox -vaihteisto, joka tunnetaan paremmin nimellä DSG-vaihteisto, sisältää kaksi käyttöakselia ja niiden kytkimet, joita ohjataan elektronisesti. DSG on tietyntyyppinen kaksoiskytkinvaihteisto, eli DCT. Siinä on kaksi erillistä kytkintä, toinen parittomille vaihteille ja toinen parillisille vaihteille. Kumpikin kytkin toimii itsenäisesti, mikä mahdollistaa nopeat ja pehmeät vaihdot ilman kytkinpoljinta. Kun kuljettaja valitsee vaihteen, DSG-vaihteisto ennakoi vaihteen valinnan ja valitsee ennalta seuraavan vaihteen, jonka sitten toinen kytkin kytkee.

DSG vaihteistotyyppejä on erilaisia riippuen moottorin iskutilavuudesta. VW Passat B8 2.0 TDI 110kW autoissa on joko DQ250 tai DQ381 DSG-laatikko ja vastaavassa nelikossa DQ500.

    • DQ381 on 7-vaihteinen kaksoiskytkin (ns. märkä-seiska) DSG-laatikko
    • DQ250 on 6-vaihteinen kaksoiskytkin (ns. märkä-kutonen) DSG-laatikko

Vaihteistotyypin saa selville mm. PR-koodin tai VCDS-ohjelman kautta. Jos [02-Auto Trans] moduuli antaa ao. ilmoitusta niin autossa on DQ381 DSG-laatikko.

Address 02: Auto Trans (J743) Labels:. 0BH-927-711.clb
  Part No SW: 0GC 300 042 H HW: 0GC 927 711 G
DSG-vaihteiston huoltoväli
    • DQ250 – 0D9: 6-speed 60 000km – Öljyt (G 052182A2) ja suodatin
    • DQ381 – 0GC: 7-speed 120 000km – Öljyt (G 055529A2)

ref. https://tps.trade/insider/dsg-servicing.

DQ381 DSG-laatikon huoltoväli 120 000km tuntuu hurjalta mutta uskottava se on kun merkkihuollossakaan laatikkoon ei vaihdeta öljyjä 60 000km huollossa.